#LaTraviata
Ankara Operasında
"LaTraviata" denince aklıma Ufa, Rusya doğumlu lirik soprano "Elvira
Fatykova" geliyor. Bir süre Ankara operasında Violetta
karakterini canlandırmıştı. Aspendos festivalinde çok kez sahne
almıştı. Şimdi Avustralya Sydney operasında devamlı kadroda
oynuyor.
Ünlü
İtalyan asıllı Abd'li Sinema kadın yönetmen Sophia Coppola'nın
Roma operasında bu yıl sahneye koyduğu LaTraviata operasının
kostümlerini dünyaca meşhur İtalyan modacı Valentino tasarladı.
Valentino moda evi bu çalışmadan para almadı, ama medyada kendisi
için yapılan olumlu yayınlar çok büyük reklam değerine ulaştı.
Sahnelemede muhteşem gece elbiseleri kullanıldı. Bence Ankara
Operasındaki sahnelemede ünlü İstanbul modacılarının yardımı
istenmeliydi. Yardım istendiğinde herhalde gelirlerdi.
Ankara'da
4000 seyirci kapasiteli Bilkent Odeon konser mekanında 4-Haziran
gecesi Bilkent Senfoni ve NazımHikmet korosu eşliğinde FazılSay
konseri vardı. Aynı gece Ankara Operasındaki Premier bizim için
hayal oldu, LaTraviata operası Ankara sahnelenmesinde ilk gece
Feryal Türkoğlu ve İhsan Ekber başrol karakterlerine çıkmışlar.
Bu opera dünyada çok sevilen çok sahnelenen bir eser.
Bizler
5-Haziran pazar akşamı saat 20:00'de Ankara operasında Guiseppe
Verdi'nin "LaTraviata" operasını izlemeye gittik. Salon
tam dolu idi. Aklımda kalan Violetta karakterini oynayan Soprano
"Görkem Ezgi Yıldırım"ın müthiş performansı oldu.
Genç
soprano "Görkem Ezgi Yıldırım" çok güzel, çok
yetenekli, muhteşem güzel kusursuz yorumu var. Son perdede siyah
saten çarşaflar üstünde siyah gecelikle ölürken oynadığı
performans harika. Ancak kostümleri hiç iyi değil. Kırmızı saç
perukları yanlış, gözü okşamıyor. Uzun kumral doğal saçlar
daha iyi giderdi. Üçüncü perdedeki kostümü hepten özensiz,
kırmızı peruk saç hiç iyi değil.
Alfredo
karakterini canlandıran tenor henüz eski komik karakterlerin
etkisinden çıkamamış göründü. Uzun süre sahnede komik
karakterleri canlandırdıktan sonra LaTraviata'da zor dramatik
başrol erkek karakterine bürünmek kolay değil. Ayrıca bu
karakteri daha iyi oynayabilmek için ciddi kilo vermesi lazım.
Dekor
konusunda ciddi itirazım var. Birinci perdede kullanılan dev kitap
sahneyi daraltmış, koro çok sıkışık alanda yer alıyor. Solda
üç yüksek kolon, ve yüksek merdiven ortalığı daha sıkıştırmış.
İkinci perdede yanlamasına uzun masa yine tatsız bir engel, üçüncü
perdede kullanılan dev iskambil kağıtları, son perdedeki tabut-
yatak ortalığı oynanmaz hale getiriyor. Ankara operasının
sahnesi geniştir, rahat oyun sergilenir. Dekor bu kadar büyük,
rahatsız, engelleyici yapılır mı? Yönetmen nasıl ve neden bu
anlamsız büyük dekora izin verdi?
Koro
ve balerinler çok dar bir alanda oynadılar dans ettiler, parter
seyircisi birşey göremedi. Tüm dekoru kaldırsak, eser değerinden
hiçbir şey kaybetmez. Bu kadar ağır büyük geniş dekorla opera
oynamak doğru değil. Sahneyi hafifletmek, dekorları azaltmak
lazım. Violetta ve diğer kadın karakterler için daha güzel
kostümler tasarlamak lazım. Koro, kadınlar dekolte, erkekler
simokin siyah gece elbiseleri içinde her zamanki kusursuz
seslendirmeyi yaptı, ancak ağır dekorun daralttığı sahnede
görünmek pek kolay olmadı.
LaTraviata
4-5 Haziran geceleri oynadı ve sezon bitti.
Sonbaharda eser herhalde
tekrar sahne alır.
Haluk
Direskeneli, ODTÜ Makina Mühendisliği 1973 mezunu olup,
mezuniyetinden itibaren, kamu, özel sektör ve ABD – Türk yabancı
ortaklıklarda (B&W, CSWI, AEP, Entergy) ağırlıklı olarak
termik santral temel/ detay tasarım, imalat, pazarlama, teklif,
satış ve proje yönetimi konularında çalışmış, bugüne kadar
termik santral tasarım yazılımları konusunda yerli piyasaya,
mühendislik firmalarına, yatırımcılara ve üniversitelere
danışmanlık vermiştir. MMO ve ODTÜ Mezunları Derneği Enerji
komisyonları üyesidir.
Prinkipo,
15-Haziran 2016
http://www.ekonomik-cozum.com.tr/
No comments:
Post a Comment