Friday, July 30, 2021
Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti
Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti
1984 yılında kamu fabrikasındaki görevimi bırakmış, bir büyük özel sektör müteahhitlik şirketinde satış pazarlamadan sorumlu mühendis olarak yeni işe girmişim. Amerikan buhar kazanları üreticisi şirketin lisansını almışız. Bizden önce aynı Amerikan şirketi Türkiye'deki Amerikan şirketlerine doğrudan endüstriyel paket buhar kazanları satmış, bunların bakım onarım rehabilitasyon işleri şimdi bize verilmiş.
Bir gün izmit bölgesinde yerleşik Amerikan sermayeli lastik üreticisi fabrikadan bir davet geldi. Kalktım fabrikaya gittim. Davet eden mühendisler bizi karşıladı, bize konuyu anlatmadan doğruca fabrikanın buhar santrali kısmına götürdüler. Bizim buhar kazanı çalışmıyor ama ortada bir olağan üstü durum var.
Su borulu Buhar kazanı yanma odası dikişsiz çelik çekme borulardan yapılmış bir alandır. Dikişsiz çelik çekme buhar kazanı boruları yan yana getirilir, aralarına bir çelik şerit konur, kaynak yapılır, boru duvarı oluşturulur. Bu kazanda çelik çekme dikişsiz borular yerine dikişli borular kullanılmış. ASME ASTM normları bu basınçta dikişli boruya izin veriyor. Ama kim bilir borular nerden alındı, hangi standartlara uygunluğu kontrol edildi. Buhar basıncını görünce dikişli borular boydan boya yarılmış, patlamış. Kazan kullanımdan çıkmış.
Hani derler ya, sanki kafamdan aşağı kaynar sular döküldü, her yanım ter içinde kaldı. Ne diyeceğimi bilemedim. Buhar kazanını bizim fabrikada biz yapmışız. Amerikan normlarını standartlarını kullanmışız. Normlar ASME ASTM kurallarına uygun dikişli çelik boru kullanımına izin veriyor, ancak dikişli borularda bu normlara uygunluk şüphesi var. Güvenilir bir üreticiden almamışız, çakma bir kalite belgesi kullanan bir Balkan ülkesi üretimini kullanmışız. Ayrıca aradaki ince çelik şeritler dikişe getirilmemiş.
Lastik Fabrikası mühendisleri durumu yerinde bana gösterdiler, ben konuyu gördüm, Ankara merkeze döndüm, patrona durumu sözlü yazılı anlattım. Ortada fazla etrafa duyurmadan temizlenmesi gereken bir durum vardı. Patron sonunda "bahsi geçen kazanı sökün, fabrikaya getirin, tüm yanma odası borularını sökün, güvenilir bir üreticiden yeni dikişsiz çelik çekme borular ile değiştirin, kazanı tekrar lastik fabrikasına götürün, yerine koyun çalıştırın, teslim edin, konuyu kapatın", dedi.
Söylenenleri aynen yaptık, ciddi bir ek masraf çıktı, hiç sesimizi çıkarmadık, üste para istemek aklımızdan bile geçmedi. Müşteri konunun çözümlenmesinden memnun oldu. Buhar kazanı eksikliği fark edilmedi, santralde kazan buhar kapasitesi üretime yetiyordu, yenileme sırasında şansımız yaver gitti, yedek buhar ihtiyacı çıkmadı.
Konunun çözülmesinden lisansörümüz Amerikan buhar kazanı firması ve alıcı Amerikan lastik firması memnun kaldılar. Biz ciddi bir harcama yaptık, ama piyasanın bizden beklediği koşulsuz müşteri memnuniyetini sağlamış olduk. Bir daha dikişli boru kesinlikle buhar kazanı üretiminde kullanmadık. Tüm boruları her zaman piyasanın en güvenilir üreticilerinden satın aldık, kalite kontrol belgelerini çok sıkı denetledik. Koşulsuz müşteri memnuniyeti piyasalarda çok önemlidir, bu konuda her türlü harcama yapılmalıdır.
Büyükada, 23 Haziran 2021
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment