Wednesday, July 18, 2018

AçıkRadyo

AçıkRadyo 17- Temmuz 2018 14:00 Dünya Mirası Adalar Söyleşi notları

Adalardaki elektrikli arabaların sayısının artmasının getirdiği sorunları konuşmak için davet aldım, enerjigunlugu.net internet sayfalarında yayınlanan makale adalar kültür konseyi üyelerinin dikkatini çekmiş, facebook sayfalarında paylaşmışlar,
kardeşim Haner'i arayıp telefonumu almışlar, beni aradılar,
büyükada kumsal horoz cafe'de buluşup bir ön görüşme yaptık,
daha sonra açıkradyo "dünya mirası adalar" programı  yapımcıları aradı,
onlarla da horoz cafe de görüştük, 17-haziran saat 14:00 canlı yayın için söyleştik.

17-haziran salı günü 10:10 buyukada eminönü şehirhatları vapuruna bindim,
üst arka güvertede oturdum, Adaları seyrederek keyifle yol aldık.
eminönünde indim, metro ile iki durak gittim, tophane durağında indim,
saat 12:30 gibi yürüyerek koltukçular çıkmazında açıkradyo stüdyolarına vardım.
Girişte kendimi tanıttım, beni sağ koridor sonundaki misafir odasına aldılar, uzun kırmızı bir koltuk vardı. Koltuğun öbür ucunca bir yastık ve pike bulunuyordu,
gece programcıları herhalde arada burda uyuyorlardı.
Kettle ve çay- kahve hazırlama mutfak tezgahı, bardak dolu kapaklı dolaplar mevcuttu,
kendime çay ve su aldım, koltuğa oturup hazırlanmaya başladım.

Misafir odasının duvarlarında programcıların ve çalışanların fotoğrafları, eski yılların programları  çerçevelenmiş olarak asılıydı.
Önce genç programcılar geldi, hepsi sözleşmiş gibi uzun saçlı, kirli hafif sakallı idiler.
Üstte tshirt, altta şort, ayakta açık sandalet veya parmakarası terlik.
Ben onların yanında bluejean ve  düz resimsiz yakalı tshirt ile çok formal kaldım.
Biri yeşil enerji, diğeri iklim değişikliği konularında program yapıyormuş, sabah programlarına katkı yapıyorlarmış, benim enerji termik konuları onlara ters geldi.

Canlı radyo yayını fonda mikrofondan geliyordu, hoş Arapça bir hafif müzik çalıyordu. FM94.9 frekanstan istanbul içinde yayın yapan Açık Radyo 80 kişinin ortak maddi katkıları ile yayına başlamış, 23- personel var, 4-personel ücretli, diğerleri gönüllü çalışıyorlar. Ayrıca kendi programlarını yapan gönüllü uzmanlar var. Yayın için iki ayrı stüdyo var. FM94.9 frekansının etrafında yoğun muhafazakar dini yayın yapan radyolar konuşlanmış, çoğu yerden yayını almak zor, internetten dinlemek daha kolay.

Saat 13:00'de program yapımcısı Derya Tolgay geldi. Söyleşi  detaylarını konuştuk.
Bir başka yapımcı geldi botanik konulu programının kaydını yapmak için hazırlandı.
Saat 14:00'te bizim canlı yayın başladı, 15- dakika sonra 2-dakika müzik arası verdik,
Arada aynı gün akşam 21:00'de harbiye açıkhava sahnesinde yer alacak
LedZeppelin Robert Plant konserini hatırlattık, "the May Queen" şarkısını çaldık.

toplam 30-dakika yayın canlı yaptık, bitti. Arkasından hemen bir telefon yorumu aldık. İki arkadaşım whatsApp üstünden yorum yaptılar.

İlki, istanbul'dan, "programını bitirir bitirmez önümdeki dosyaları kapatıp Ada'ya koşasım geldi. Çok keyifliydi" diyordu.
Diğer arkadaşım kısıtlı internet imkanı ile antalya elmalı köyünde dinlemiş.
Ertesi sabah oğlum Aydın Ankara'dan aradı, internetten dinlemiş,
"sesin mikrofonik, ilk bölüm iyi gittin, ancak ikinci bölümde termik santrallerden nükleerden bahsetmen Adalar ile ilgisizdi", dedi.

Dönüş tophane karaköy metro, kadıköy şehirhatları vapur, caddebostan 04 belediye otobüsü, caddebostan beltur'da mola, sonra dolmuş bostancı, arkasından 19:55 vapur büyükada, gece kadıyoran yokuşunda yürüyüş. Fakirhaneye varış 22:00 oldu.

Ben radyo tv programlarına katılmam, arkadaş hatırı olursa katılırım, ancak AçıkRadyo canlı yayını ayrı bambaşka bir olay. Yaptığınız işin değer bulması ve AçıkRadyo'da canlı yayın için davet almanız çok onurlandırıcı geliyor. Ben de acaba program yapabilirmiyim diye düşündüm, enerji- çevre- adalar- opera konularında bir program önerisi metni hazırladım, açıkradyoya gönderdim. Yönetici Ömer Madra kendisi değerlendiriyormuş. Altı aylık aralıklarla program kabul ediyorlar,

AçıkRadyo kainatın tüm renklerine titreşimlerine açık,
umarım enerji termik nükleer konularına da açık olurlar

Benim söyleşinin sesli kaydı birkaç gün içinde acıkradyo internet sayfasına konacak, ordan dinlemek mümkün,

Prinkipo, 18-temmuz 2018

No comments: