Thursday, May 19, 2016

Pmi sunum




PMI_tr Ankara, Termik Santraller Sunumu
Bilkent Cyber Plaza C-Blok, kat.4
MicroSoft Toplantı Salonu
Ankara, 17 Mayıs 2016 Salı Saat 19:00-19:45

Değerli PMI_tr Ankara Yöneticileri,

Bu E-posta'yı hem sizlere teşekkür, hem de kayıtlara geçmesi için yazdım. Sunuma 20- üye, 25-35 yaş aralığında piyasada çalışan iş-insanları katıldı. PC laptop yoktu, saat 19:00'da başladım, ellerindeki kişisel iphone google taramaları ile takip ettiler. Değişik bir yeni uygulama oldu.

Google taramasında "Haluk Direskeneli" yazınca önce ekşi sözlük çıkıyor. Duayen ne demek? Chatham house kuralı nedir? Neden kullanılır? MMO termik santraller pdf dökümanları nasıl bulunur? Benim "amazon kindle" kitaplarım nerde? Neyse 15 dakika sonra bir PC yetişti.

Yine google taraması ile dünyada mevcut termik santral yazılımlarını bulduk. Yaklaşık 30 yazılım var. Ordan demo yazılım indirdik, bu işi ben yapmadım, "Bu işlerden anlarım" diyen gerçekten yetenekli bir katılımcı yardımcıma yaptırdım. Türk kömürünün yanma zorluklarını anlattım, enerji piyasalarında genel bir görüntü anlattım. Yerli komur, linyit, afsin elbistan, tufanbeyli, yeni inşaa edilen santralller, eski satılanlar,

En son 5-dakika 10-soru pop quiz yaptım, sorulanlar dikkat sorularıydı, anlattıkların doğru olarak yerine varmış mı? Umarım katılımcıların ilgilerini çekmiştir, arkalarda oturanların ilgisi azdı. Alacakları 2-PDU puanları için gelmişler, belirli sürede belirli bir puan toplamaları gerekiyormuş,

Guiseppe Verdi'den "La Traviata" operasını hatırlattım, pop quiz içinde bir soru onu sordum, dikkat sorusuydu, çoğu cevaplayamamış. Sunumu ellerindeki iphone üstünden yapmak iyi yeni bir tecrübe, iphone bakarken başka bir iş yapamıyorlar, "iyiki pc laptop geç geldi", diyorum, bu sunumu tekrar edermiyiz,

PMI_tr beni istanbul veya izmir toplantılarına çağırırlar mı? Bilemiyorum. Önde oturan profesyoneller anlatım sırasında beni çok ciddi sorguladılar, net açıklamalar istediler, soru-cevap interaktif sunum iyi oluyor, benden sonra enerji piyasalarında finans sunumu vardı, o da çok bilgilendirici idi.

Pop quiz sorular, (ve cevapları)

Benden sonraki konuşmacının adı soyadı? (Dr. Huzur Keskin, Finans Uzmanı)

Satılan eski termik santrallerin adları, yerleri?

Yeni inşa edilen termik santrallerin adı, yeri,

Yerli linyit yakan yeni santrallerdeki en büyük işletme problemi (ıslak kömür)

Afsin elbistan daki 4-büyük işletme riski,
(Hurman cayı, ıslak kömür, kül barajı, iletim)

Turkiyenin kurulu gücü (73,000mwe)

Turkiyenin peak çekiş güçü (43,000 mwe)

4-5 Haziranda Ankara Operasında sahne alacak operanın adı, bestecisi (La Traviata, Guiseppe Verdi) dikkat sorusu.

Bu sunumu değerlendirin, nasıl buldunuz?

Sunum sonrası proje yönetimi ile ilgili kendi yayınları bir kalın kitap hediye ettiler.

Benim E-kitaplarım "Amazon Kindle" olarak 0.99 US$ veya 0.99 Euro fiyatla sunumda bulunuyor. Amazon.com arama motorundan bulmanız mümkün.

İngilizce E-Kitap'larım ayrıca internet üstünde aşağıdaki web sayfasında pdf olarak duruyor. Ücretsiz kayıt olarak yine ücretsiz PDF formatta indirebilirsiniz.

https://metu.academia.edu/HalukDireskeneli/

Pdf Ekitap İngilizce olduğu için, son 3-ayda dünyanın dört bir tarafından çok sayıda indirme oldu. ABD, Almanya, Rusya ülkelerinden, hatta Katar, Hindistan, Avustralya gibi çok uzak yerlerden indirim yapanlar var. İsteyen internet üstünden pdf olarak indirir, isteyen kağıt çıktısını alır. Kağıt basılı kitap olsaydı, zaten herhalde en fazla bu kadar sayıda satılırdı, diyorum.

Termik Santraller konulu eğitimi yaptık bitti, umarım PMI_tr yöneticileri katılımcılardan olumlu geri dönüş almışlardır. Pop quiz sadece bir öylesine dikkat uygulamasıydı, puanlarla ilgili bir işlem yok, Ancak cevaplar içinde epey yanlış ve eksikler var. Demek anlatım sırasında benim yenilemeler yapmam gerek, hiç cevap vermeyenler var. Operanın adı ve bestecisi en zor soru olmuş.

PMI_tr olarak benzer toplantı yapmak isterseniz çağırın, gelirim. Benim konum sadece "Termik Santraller", yol masraflarımı öderseniz zaman yoğunluğuma bağlı İstanbul ve İzmir toplantılarınıza da gelirim.

Bu E-posta vesilesi ile ikinci konuşmacı sayın Dr. Huzur Keskin hanıma ayrıca teşekkür etmek isterim. Çok bilgilendirici bir sunum yaptı, ben kendi payıma çok yararlandım, PMI_tr üyelerine, katılımcılarına, çalışanlarına, yöneticilerine hepinize sağlık mutluluk ve işlerinizde başarılar diliyorum. Bu Epostayı katılımcılarla paylaşabilirsiniz, pop quiz cevap kağıtlarında çoğunun ismi, eposta adresi yoktu.

Prinkipo, 05/20/16


Haluk Direskeneli, ODTÜ Makina Mühendisliği 1973 mezunu olup, mezuniyetinden itibaren, kamu, özel sektör ve ABD – Türk yabancı ortaklıklarda (B&W, CSWI, AEP, Entergy) ağırlıklı olarak termik santral temel/ detay tasarım, imalat, pazarlama, teklif, satış ve proje yönetimi konularında çalışmış, bugüne kadar termik santral tasarım yazılımları konusunda yerli piyasaya, mühendislik firmalarına, yatırımcılara ve üniversitelere danışmanlık vermiştir. MMO ve ODTÜ Mezunları Derneği Enerji komisyonları üyesidir.

http://www.pmi.org.tr/




No comments: