Tuesday, December 15, 2015

Türkiye'nin Enerji Analisti, Pdf Ekitap


Çok nadir sayıda bazı değerli akademisyen hocalarımızın, doğruları dümdüz, saptırmadan, dolandırmadan söyleme özellikleri vardır. Bir anlamda her üstad akademisyende olması gereken bu önemli özellik, "Aman insanları üzmiyeyim, onlarla gereksiz kötü olmayayım", düşüncesi ile fazla kullanılmaz. Doğruları dobra dobra söyleyecek bir yakın arkadaşınıza mutlaka ihtiyacınız olur.

Ben bir konu hakkında kararsızlığa düştüğümde Keskin görüşlerine güvendiğim hocama sorarım. Hocam da bana dümdüz söyler. Hocam ne söylemişse, bana ne kadar ters gelirse gelsin, benim için doğrudur.

Taslak kitabımı yazdım, türkçe- ingilizce pdf yaptım, Türkçesini yerli yayımcılara, ingilizcesini yabancı "literary agent" (yayın danışmanlarına) gönderdim. Hepsi olumsuz cevap verdi. Hiç biri yayımlamaya yanaşmadı. Güvendiğim bir tecrübeli yayımcıya durumun nedenini sordum, "Enerji" konusu netameli, oysa duygusal - kurgu bir kitap yayımlamak çok daha kolay ve dertsiz, dedi.

Durumu hocama anlattım. "Kitabın kötü, daha anlamadın, mı? Makalelerin tek tek iyi, ama hepsi bir araya gelince, çok kötü- abuk bir karışım olmuş", dedi. Yılmadım, ingilizce Kitabımı Amazon kindle içine koydum, fiyatı 0,99$, 3-ayda sadece 3-kişi satın aldı.

Bende bu defa ingilizcesini internete doğrudan koydum. Son bir ay içinde dünyanın dört bir tarafından 1000+ indirme (download) oldu. Bu kötü kitap "energy analyst" ismi altında aşağıdaki akademik sitede var. Enerji, termik santraller ve diğer güncel konular üstüne yazdığım ingilizce makalelerin biraraya geldiği bu "aykırı" Ekitabı merak ederseniz, aşağıdaki web adresinden pdf olarak indirebilirsiniz.


Yukardaki Web sayfası önce sizden kayıt (register) yapmanızı istiyor, email adresiniz ile kayıt oluyorsunuz, para istemiyorlar, spam not fazla göndermiyorlar. Kendi makalelerinizi de bu sayfaya ekleyebilirsiniz. Buraya konan makaleler zaman içinde çok atıf alıyor.

Makaleler yayım öncesi Amerikalı bir editörün denetiminden geçti. İsterseniz print alıp kağıt baskı kitap haline de getirebilirsiniz. Bu "enerji" konulu Ekitabı bilgisayarınıza indirip boş zamanınızda okursanız, sonra bana (iyi- kötü- harika- berbat) bir yorum yazarsanız çok memnun olurum. Kitapta hemen hemen bütün termik santrallerimize ait özet bilgiler, onların özelleştirilme safhaları var. Artık kağıt baskı kitap yayınlama çabasından vazgeçtim. İlerde belki olur ama artık önemli değil, çünkü kitap dünyanın dört bir tarafındaki çok sayıda okuyucuya internet üstünden çoktan ulaştı.

Enerji konularından başka, kitabın içinde ABD 2016 seçim tahminleri, Paris Cop21, Antalya G20 toplantı yorumlari, iş hayatı tavsiyeleri, Almanya, Rusya, son 64. hükümet programı "enerji güvenliği" faslı değerlendirmeleri var. Bu duyuruyu arkadaşlarınıza iletebilirsiniz, linkedin, twitter RT yapabilirsiniz, facebook sayfanıza koyabilirsiniz. Slm & saygılar

HalukDireskeneli at gmail dot com

Haluk Direskeneli, ODTÜ Makina Mühendisliği 1973 mezunu olup, mezuniyetinden itibaren, kamu, özel sektör ve ABD – Türk yabancı ortaklıklarda (B&W, CSWI, AEP, Entergy) ağırlıklı olarak termik santral temel/ detay tasarım, imalat, pazarlama, teklif, satış ve proje yönetimi konularında çalışmış, bugüne kadar termik santral tasarım yazılımları konusunda yerli piyasaya, mühendislik firmalarına, yatırımcılara ve üniversitelere danışmanlık vermiştir. MMO ve ODTÜ Mezunları Derneği Enerji komisyonları üyesidir.



Prinkipo, 12/16/15

1 comment:

Anonymous said...

Teşekkürler...