Saturday, April 21, 2018

CarpeDiem #80

CarpeDiem #80 Akyurt Yünel Elektromekanik Toplantımız

Değerli Odtü Makina 1972-73-74 Mezunu Hocams
Mustafa Kemal Yünel Hocamızın 7 Nisan 2018 Cumartesi günü saat 11:00-16:00 saatleri arasında Akyurt 26.km Yünel Elektromekanik fabrikası sosyal tesisinde düzenlediği Geleneksel toplantıya 30+ üye Odtü Makina 1971-72-73-74 mezunları olarak katıldık.
Şükrü Durukan başkanımızın Ostim 1234. sokak 26 numaralı mekanında buluştuk. Arabaları iç mekana park ettik. Taksi ve metro ile gelenlerle sayımız on oldu. Kanada'dan gelerek toplantımıza katılan Nabil Naoshy ve eşi ile eskileri konuştuk.
Saat 11:00de minibüsümüz kalktı, Ostim, Çevre yolu, Pursaklar, Akyurt parkurundan fabrikaya ulaştık. Biz geldikten sonra kendi imkanları ile gelen arkadaşlarımız, uçakla İstanbul ve İzmir'den gelenler, YHT ile Eskişehir'den gelen üyelerimiz toplantımıza katıldı.
Açık büfe mezeler salatalar, güzel şaraplar, alkollü alkolsüz içkiler servis edildi. Sonra taşfırın'dan pideler masalara dağıtıldı. Herkes herkesle toplu veya teke tek muhabbete koyuldu. İş hayatı, çocuklar, torunlar, yazlık mekanları, opera bale klasik müzik, sağlık konuları konuşuldu.
Sonra mekanın dışına çıkıp getirdiğimiz mavi çam fidelerini yerlerine diktik, çok sayıda toplu fotoğraf çektirdik. 45+ yıl geçmişe gittik, üniversite yıllarımızı tekrar yaşamış gibi olduk. Hocamıza günü belgeleyen bir plaket verdik. Burs fonu için para topladık. Üyemiz Fuat Ayrancıoğlu Hocamızın kendisine ait Kalecik bağında özel olarak ürettiği 4-şişe 2011 rekolte şarabı Odtü burs fonu için açık artırmaya koyduk.
Daha sonra Mustafa Kemal Yünel hocamızın 1984 yılında kurduğu şirketin Akyurt fabrikasını gezdik. Metal separatörü, dedektörü ve süpürgesi üretim, montaj ve satışı alanlarında faaliyet gösteren şirketin ürünlerini imalat hattında gördük. Bu yıl fabrikada büyütme yapmışlar. Yeni mekanlar eklenmiş. İmalat çeşitlenmiş, kapasite artmış. Çok memnun olduk.
Hava göreceli sıcaktı. Sosyal tesis kapı önündeki açık hava mekan yerindeki masalar pek rağbet buldu. Burda muhabbet devam etti. İçkisine devam edenler oldu. Bol çay- kahve içtik. Aramızda kilo alanları uyardık. Sigara içenlere artık sigarayı bırakmaları gerektiğini anlattık.
Saat 16:00 gibi önce kendi arabaları ile gelenler ayrıldı. Uçakla evlerine dönecekler Esenboğa havalimanına bırakıldı. Daha sonra minibüs bizi tekrar Ostim'e getirdi. Ordan evlere dağıldık.
Katılmayanlar katılamayanlar çok şey kaçırdılar. Bu toplantı kaçmaz.
Mustafa Kemal Yünel hocamıza bu güzel "Bahar'a Merhaba" toplantısı için çok teşekkür ederiz. Hocamıza ve Yünel Elektromekanik çalışanlarına iş hayatında başarılar diliyoruz. Gelecek yıllarda toplantılarımızın devamını diliyoruz.

---
Haluk Direskeneli, ODTÜ Makina Mühendisliği 1973 mezunu olup, mezuniyetinden itibaren, kamu, özel sektör ve ABD – Türk yabancı ortaklıklarda (B&W, CSWI, AEP, Entergy) ağırlıklı olarak termik santral temel/ detay tasarım, imalat, pazarlama, teklif, satış ve proje yönetimi konularında çalışmış, bugüne kadar termik santral tasarım yazılımları konusunda yerli piyasaya, mühendislik firmalarına, yatırımcılara ve üniversitelere danışmanlık vermiştir. MMO ve ODTÜ Mezunları Derneği Enerji komisyonları üyesidir.