Sunday, April 07, 2013

“Ekonomik Çözüm 20. yılında”


Fotoğraf- 

HKW-Nord Münich, 411 MWe kömür ve belediye çöpü yakan şehiriçi termik santral


Değerli Okurlarım,


20 Mart 2013 tarihi itibari ile “Ekonomik Çözüm” Gazetemiz 20. yaşına ulaştı. Benim için son 26 hafta çok zor geçti. Bir gazetede haftalık köşe yazıları yazmak aklımın ucundan dahi geçmiyordu. Her gün gazete alırım, kâğıt baskı olarak, ayrıca internet üzerinden de her gün gazete köşe yazarlarını okurum. Öncelikle İzmirli gazete yazarlarını okurum.

Ancak “Enerji” ağırlıklı köşe yazıları konusunda talep gelince, “kendimi bir deneyeyim”, – dedim. Televizyona çıkmam, radyo programı yapmam, demeç vermem. Sadece TMMOB MMO- EMO panellerinde eğer davetli isem konuşurum. ODTÜ Mezunlar Derneği panellerine katılırım. Kendime göre notlar alırım, bunları blog sayfama koyarım.

Son 26 hafta makale başına yaklaşık önce 500 kelime bazen 1000 kelimeyi bir araya getirip, sizlere sunmak tahminimden zor oldu. Her gün köşe yazısı yazanlara saygım büyük. Bu işin ne kadar zor bir iş olduğunu insan ancak aynı işi kendisi yaptığı zaman anlıyor.

Bizim gazetemizde çok büyük bir akademik ve piyasa bilgi birikimi var. Haberlerin ardından köşe yazılarını her hafta büyük keyifle okuyorum, çok şey öğreniyorum. Gazetemiz web üstünden sadece İzmir, sadece Ege bölgesi gazetesi olmaktan çıktı, Ulusal ve Uluslararası etkinliğe ulaştı. Gazetemizin sahibi olan değerli aile gurubuna, bu çabaya destek olan değerli Yazarlarımıza, Editörlerimize, Çalışanlarımıza ve siz değeri kağıt basılı yayın ve web okuyucularımıza şükranlarımı sunuyorum. Meslekte, piyasada, basın sektöründe geçen 20. yılımızı kutluyorum, daha nice başarılı seneler diliyorum.

Haluk Direskeneli, ODTÜ Makina Mühendisliği 1973 mezunu olup, mezuniyetinden itibaren, kamu, özel sektör ve ABD – Türk yabancı ortaklıklarda (B&W, CSWI, AEP, Entergy) ağırlıklı olarak termik santral temel/ detay tasarım, imalat, pazarlama, teklif, satış ve proje yönetimi konularında çalışmış, bugüne kadar termik santral tasarım yazılımları konusunda yerli piyasaya, mühendislik firmalarına, yatırımcılara ve üniversitelere danışmanlık vermiştir. MMO ve ODTÜ Mezunları Derneği Enerji komisyonları üyesidir.


2013-03-14

No comments: