Wednesday, May 19, 2010

Eger bir gün...

Degerli Arkadaşlarım

Bugun 19 Mayıs 2010 Gençlik ve Spor bayrami. Tümgün dışarda yürüdüm ve düşündüm,

herkes aklında bir yerlere gelmek ister, bende kamu elektrik üretim şirketi genel müdürü olmak isterdim, zaman geçti, bundan sonra olurmuyum bilemem

Eger bir gun olsaydım ne yapardım? veya soruyu baska sekilde sorayim, bu göreve gelen ne yapmalı??

bence kurum dışında yapılan, ticari konferanslara, panellere katılmamalı, özellikle Istanbul'da yapılanlara hic katılmamalı, TV programlarına zounlu olmadıkça çıkmamalı,

yerel radyo programlarına her zaman her yerde çıkabilir, yerel gazetelere demeç verebilir, gazeteler için makale yazabilir,

bence hiç durmadan kendine bağlı santralleri dolaşmalı, sırayla hergün veya her santralde 2-3 gün kalarak butun santralleri dolaşmalı, sadece kamu santrallerini değil özel sektor santrallerini de dolasmali, hicbirsey soylemeden önce sadece oralarda bulunmali, gezmeli, bilgi almali

sırayla Kangal, AfsinElbistan, SuGözü, Antalya Aksa Kazanci, Mugla Yatagan, YeniKoy, Kemerkoy, Aliaga, Soma, Can, TuncBilek, SeyitOmer, KaraBigha, Bandirma, Bursa Ovacik CCPP, Enka Gebze- Adapazari, Istanbul Ambarli, Istanbul EsenYurt, Tekirdag Trakya, Unimar, Hamidabad, Zonguldak Catalagzi, Cayirhan, Temelli Baymina.

sonra yeni yapilan santral yerlerini dolasmali, Iskenderun, Samandag, Erzin, Denizli, Alacati, Canakkale, Catalagzi, Amasra, Sinop, Gerze, Terme,

sonra buyuk HESleri dolasmali, Ataturk, Karakaya, Keban, Karkamis, Hirfanli, Coruh havzasi,

sonra universitelerin makina muhendisligi bolumlerini dolasmali, Gazi, ITU, ODTU, Kirikkale, Cumhuriyet, OMU, Cukurova, 9Eylul, Ege, KTU, Anadolu, OsmanGazi, Sakarya, FIRAT,

özellikle TermoDinamik derslerine girmeli, ders sonunda ögrencilerle konuşmalı,

davet aldığı tüm üniversite enerji konferanslarına/ panellerine/ kongrelerine katılmalı,

santral gezileri bitince baştan başlamalı bir daha bir daha dolaşmalı

ikinci turdan itibaren yavas yavas kendi goruslerini daha çok açıklamalı, politikalarını seslendirmeli, işçisine, mühendisine sahip çıkmalı, yerel medyaya anlatmalı, tekrar tekrar anlatmalı,

daha cok enerji, daha cok elektrik uretiminden bahsetmeli,

daha cok yerli kömür kullanimindan bahsetmeli,

daha cok yerli muhendislik, daha çok yerli tasarım, daha cok yerli imalat, daha cok yerli saha montajı imkanlarindan bahsetmeli,

yabanci isci kullanimina sinir getirilmesi gereginden bahsetmeli,

yerli mühendislik, yerli müheahhit hizmetleri, yerli saha taşaronu kullanmayan yatırımcıya, ona finansman veren kuruluşlara bol bol her fırsatta sitem etmeli,

cevre ekipmanlarinin daha buyuk daha etkin kullanimindan bahsetmeli,

mevcut kucuk cevre ekipmanlarinin yenilenmesinden bahsetmeli,

eski termik santrallerin yenilenmesinden bahsetmeli, onlara yeni cevre ekipmanlari, yeni ve daha buyuk toz filtreleri konulmasindan bahsetmeli,

yatirimcilarin ve yerli finans cevrelerinin daha cok yerli yuklenici kullanmalarindan bahsetmeli,

çok özel ve cok buyuk ekipman disinda (gaz turbini, buhar turbini) daha cok yerli imkanlarin yerli imalatin kullanilmasini tesvik gereginden bahsetmeli,

özellestirmelerin nasil olmasi gereginden bahsetmeli, emre amadelik nasil artar, rehabilitasyonlar etkin olarak nasil yapilir?

bunlari hep anlatmali, hep anlatmali, cunku bunlar bu gune kadar anlatilmadi, politikalar cizilmedi, kafalar belli sekilde odaklanmadi, hep baskalarindan beklendi,

bir genel müdürün bugun yapacagi seyler cok sinirli, bugun yatirim yapamiyor, rehabilitasyon yapamiyor, uretim artiramiyor,

ama insanlarin kafasina bazi soyleri soyleyebilir, onlari yonlendirebilir, hic durmadan bunlari tekrarlayabilir, zaman icinde bunlar kabullenir, herkes ortak cikarlar icin bunlari dusunmeye uygulamaya baslar,

Ögle yemeklerimi çalışanlarla beraber işçi yemekhanesinde yerdim, akşam yemeklerimi de gece vardiyası çalışanları ile yapmaya çalışırdım,

Dışardan gelen misafirlerle santralde öğle arası toplantı yapardım,

Tum teknik genel mudur yardimcilarimi TermoDinamik dersinden cok iyi not almis personelden secerdim, saka yapmiyorum

bilmem yanlis mi dusunuyorum??

Selamlar saygilar

--
Haluk Direskeneli

No comments: