Saturday, March 16, 2019

Powergen

PowerGen Europe sergi ve konferansı, Paris 12-13-14 Kasım 2019

PowerGen sergi ve konferansına ilk defa 1996 yılında katıldım. Madrid'te yapılmıştı.
Jv şirketinden 10'a yakın çalışan gelmişti. Amerikan ortak şirketin parasal desteği ile gitmiştik. Projelerine sponsor olduğumuz akademisyenler de gelmişti.
Şirket kataloglarını kitaplarını manuallerini dağıtmıştık. Sonraki yıl Milano'ya gittik.
Şirket kapandı, ben bağımsız tek başıma başka işler yapmaya başladım.
Daha sonraki yıllar kendi cebimden seyahat masraflarımı harcayarak katıldım.
Köln, Barselona, Amsterdam, Viyana, tekrar Milano. Bu yıl ilk defa Paris, Fransa.
Bizim enerji piyasasında çalışan herkes oraya gelir. Ayaküstü gezerken yürürken çok kişiyle karşılaşırsınız, açık bilgi veya saklı gizli bir çok şey duyarsınız.
İsimler yer değiştirir, iş değiştirir, terfi eder, orda öğrenirsiniz, karşılaşır tebrik edersiniz.
Yeni teknolojiler gelişir, yeni uygulamalar gelir, yeni tecrübeler paylaşılır.
Eskiden iphone, ipad yoktu. İnternet için ayrı bölümler vardı, oraya gider emaillerimize bakardık. Eskilerden bir yıl email bakmaya gittim, akıl defterim yanımda, işim bitti, bir an için kalktım dışarı çıktım, sonra akıl defterimi kaybettiğim aklıma geldi, geri döndüm bulamadım. İçinde o yıl yaptığım yapmam gereken benimle ilgili birçok şey vardı. Arandım tarandım defterimi bulamadım. Sorduğum herbir kişi bana boş boş bakıyordu. Freelance çalışan bir danışman mühendisin akıl defteri kimin ne işine yarayabilir.
Banka hesap numaralarım, şifrelerim zaten hiçbir zaman orda olmadı.
Yeniden bir akıl defteri edindim, bilgileri toplantıları, notları tekrar doldurdum.
Hala akıl defteri kullanıyorum, hep aynı model, en basit formatta olanı, haftalık detayda,
ama defter artık çantamın en dip yerinde bulunuyor. Fazla ortada durmuyor.
Bakalım bu yıl Paris'e gidecekmiyim? Thy nonstop Ankara Paris gidiş dönüş bilet şu anda 1600₺. Bir sürü ülkeye şehre gittim, Paris'e gitmek bugüne kadar hiç nasip olmadı. Kısmet bakalım, slm

No comments: