Saturday, March 16, 2019

Berlin dönüşü

Berlin Ankara Thy TK 1288 nonstop

Perşembe günü Mehmet sabah 120 numaralı otobüs ile 09:05 'te duraktan Vattenfall SellerStrasse adresindeki işine gitti. Biz evi topladık, bavulları yerleştirdik, bir bavul 25-kg diğeri 10-kg geldi. Üçüncü kabin bagajı çantaya ayakkabıları koyduk. 25-kg gelen büyük mavi bavulu benim taşımama imkan yok. İçinden badem sütlerini çıkarıp bıraktık, ağırlığı nisbeten azaldı. Bavulları Çok zor aşağıya indirdim. Fıtık olacağım diye çok korktum. Dışarda yağmur yağıyordu. Otobüs ile gitmek uygun gelmedi, Mehmet'e söyledik, telefonla taksi çağırdık. Taksi çok çabuk geldi, şöför bavulları bagaja yerleştirdi. Biz aşağı inerken cep telefonunda Arapça konuşuyordu, Lübnanlı bir Arap imiş, yağmur altında Tegel havalimanına geldik, A14 kapısında indik, taksi 16€ tuttu. İçeri girdik, saat 14:00'te check-in başladı, bavulları verdik, uçuş kartlarımızı aldık.
Sonra  vergi iadesi "Tax refund" için  Tegel havalimanında başka bir yere gittik. Evrakları verdik , işlemleri yaptırdık, vezneden  nakit 35€ geri aldık.
Pasaport ve güvenlik kontrolünden geçtik. İçerde 16:15 uçağını bekledik. Thy uçağı gelmiş ama yine de 15 dakika gecikme yaptı. Yerimiz 21-A ve B cam kenarı ve orta. Yanımızda koridor tarafında sessiz bir adam, Türk'mü Alman mı belli değil.
Uçak Boeing 737-800.
Yolda önümdeki ekrandan oscar ödüllü "green book" filmini seyrettim.
Yemekler geldi, bol salçalı makarna, domates salatalık, muhallebi benzeri bir tatlı, yanında küçük Fransız kırmızı şarap.
Uçağa giderken önce tuvalete gittiğim için uçuş süresince yerimden hiç kalkmadım. Ankara'ya 3-saatte çok Rahat geldik, saat 21:30'da esenboğa hava limanına ulaştık.
Almancı ahalimiz yurda iner inmez tüm kuralları ihlal etmeye başladılar, "burası Türkiye, birşey olmaz", pasaport kuyruğunda kaytarmalar, bavul almada koşturmalar,
bu kural tanımaz insanlar nerde yaşıyorlar, Berlin de hiç onları görmedik.
Sonra Tişbankası Atm den biraz tl para çektik, makina euro para yüklemesi yapmadı.
Bavulları tisbank atm yanındaki asansörle otopark katına çıkardık. B405 numaralı yerde Aydın'ın sabah bıraktığı Vw passat arabayı bulduk. Çalıştırdık, çıkarken 6-12saat otopark parası 56₺ verdik. Saat 22:00 sonrası yollar boş, ancak şehir içinde bir kutlama yapan konvoyun arkasında kaldık. Arabaların üstünde Türk bayrakları vardı, boş yolda klakson çalarak gidiyorlardı, arkalarında yol açılsın diye beklerken silah sesleri geldi. Havaya ateş açmışlar herhalde. Onları sollayıp geçtik. Bilkent şehir hastaneleri açılış töreni yapılmış, Bilkent yolu karışmış. Neyse e4 blok önüne geldik. Eşyaları boşalttık. Ben arabayı kapalı otoparka park ettim. Dışarda Sağnak yağmur yağıyordu.
Eve çıktım, Dilek bavulları açmış, eşyaları çıkarıyordu. Tüm elbiseleri yıkadık, astık.
Sonra sabah Berlin saati ile 08:00'e, Ankara saati ile 10:00'a kadar uyuduk.
Sabah buzdolabında 2-haftaöncesinden kalanlarla kahvaltı yaptık.
Berlin seyahati  bizim için çok verimli geçti, ev küçük rahat çok kullanışlı, temizliği kolay, 7-günlük toplu taşıma bileti aldık, gün boyu Berlin'i gezdik.
Berlin staatsOper de  çok farklı "sihirli flüt" operasını izledik.
Berlin philarmonic te konser dinledik, 2-gece 3-gün süreli güneyde  Kurort Oberwiesenthal kayak tatiline gittik, pazar günü dönüşte yol üstünde Leipzig kentini gezdik, Berlin'de kendimize spor ayakkabı aldık.